درد هرمزگان بالش نیست

مشکل بهداشت و درمان و بیمارستانهای هرمزگان فقط یک بالش برای بیمار است؟

وزیر محترم بهداشت و درمان و آموزش پزشکی جناب دکتر نمکی که در سفری به جنوب کشور در مسیر تردد به شهرهای جنوبی کرمان و کهنوج برای کلنگ زنی بیمارستان امام علی (ع) این شهر و افتتاح بخشی از بیمارستان ۱۲ فروردین این شهر بعلت نزدیک تر بودن فرودگاه بندرعباس به این مناطق در مسیر راه سری هم به بیمارستان علی ابن ابیطالب ( ع) رودان میزند و به عدم وجود بالش زیر سر یک بیمار ایراد میگیرد که آبروی بهداشت و درمان را با یک بالش نبرید نه جناب وزیر آبروی بهداشت و درمان با نبودن یک بالش نمیرود مردمان هرمزگان و بیماران این استان مطالبات جدی تر و بزرگتری دارند که شما با منحرف کردن این مطالبات و توجه به یک بالش بیمار قصد فرار از ان را دارید .

بیماران هرمزگان این روزها در استانهای دیگر از جمله یزد و فارس و تهران و حتی سیستان و بلوچستان بدنبال درمان هستند تا جایی که بعلت تعداد زیاد بیماران و همراهان مراجعه کننده به شهرهای دیگر جهت درمان نمایندگان مردم هرمزگان به فکر ساخت بیمار سرا در تهران افتاده اند ایا با خود فکر کرده اید چرا ؟

چرا از کیفیت و کمیت امکانات بیمارستانی و آزمایشگاهی و وجود پزشک متخصص یا آمبولانسهای پیشرفته ،دستگاههای پزشکی و حتی حقوق کارکنان بیمارستان چیزی نپرسیدید و چرا این کلیپ سراسر پوپولیسمی با حجم بالا در استان هرمزگان در حال پخش است؟ .

مردمانی که به حداقل های درمانی و پزشکی راضی هستند و در شهرها و روستاها با انواع مشکلات و بیماری دست و پنجه نرم میکنند و دم نمیزنند

و چه زنان بارداری که در روستاها بعلت نبود یک آمبولانس مجهز به همراه کودکانشان فوت شده اند .

یا مردان و زنان و کودکانی که دچار عقرب گزدیدگی و مار گزیدگی میشوند و درمانگاهها از پذیرش انان به بهانه اینکه باید درمان در بیمارستانها توسط پزشک و آزمایش انجام گردد امتناع میکنند .

یا بعضی از پزشکان که بیماران را به آزمایشگاههای سفارشی رهنمون می سازند و یا عدم وجود دستگاه سی تی اسکن در همین بیمارستان و…

پس جناب وزیر مشکل بهداشت و درمان هرمزگان فقط یک بالش نیست چرا ضعف ها و مشکلات و نارساییها بهداشتی استان رنجور هرمزگان را پشت یک بالش قایم میکنید و اذهان مردم را منحرف میسازید

جناب دکتر نمکی اگر کاری برای بهبود وضع فعلی بهداشت و درمان استان زرخیز هرمزگان نمیکنید نمک بر زخم مردمان ما نپاشید

هرمزگان نیازمند توجه جدی شما حضرات و ریاست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان جناب دکتر فرشیدی به امر بهداشت و درمان است

کمبودهاو نیازمندیهای ما فراتر از یک بالش هست.

هرمزگان چهار ستون بدنش درد میکشد و بالش برای آسوده خوابیدن هست

فلذا هرمزگان بیمار چگونه با دردها و زخم هایش بخوابد گیرم که بالشی نرمی از جنس ابریشم هم باشد.

نگارندها :داریوش حسن زاده ؛ حمید رضا مرادی

 

یکی از مهمترین آداب و رسوم در بین ما ایرانیان که ریشه در دوران باستان دارد، جشن عید نوروز است که همه سال با شروع فصل بهار که مصادف است با پایان اسفند و آغاز ماه فروردین، جشن گرفته می شود و دید و بازدید نوروزی هم از مهمترین آداب این رسم دیرینه است که در آن برای تبریک گفتن نوروز افراد کوچکتر به دیدن افراد بزرگتر فامیل می روند و یکی از نشانه های این احترام برای کوچکترها هم گرفتن عیدی است. به مرور زمان که رفت و آمدها در بین اقوام بنا به دلایل بی شمار کاهش یافته است، شاید برخی از افراد از راه دور با ارسال پیام تبریک سال جدید این رویداد بزرگ طبیعی را به افراد مورد نظرشان تبریک می گویند. ما در این مقاله از پارسی نو برای شما همراهان خوب متن های زیبای تبریک نوروز ۹۷ را گردآوری و منتشر کرده ایم که در گروه بندی های رسمی، اداری، عاشقانه و… تقسیم بندی شده اند.

 

پیشاپیش تبریک سال ۹۷ را از ما پذیرا باشید.

 

 

یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبرالیل و النهار


یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال


حلول سال نو و بهار پرطراوت را که نشانه قدرت لایزال الهی


و تجدید حیات طبیعت می‌باشد را به تمامی عزیزان تبریک و


تهنیت عرض کرده و سالی سرشار از برکت و معنویت را از درگاه


خداوند متعال و سبحان برای شما عزیزان مسئلت داریم

بخش گوهران درحاشیه تصمیم مسئولان :

: بخش گوهران درحاشیه تصمیم مسئولان :

بخش گوهران ازلحاظ تعداد روستا، خانوارو جمعیت فعال ،وسیعترین وپرجمعیت ترین بخش شهرستان بشاگرد بانیازمندی ها وپراکندگی جغرافیائی زیاد می باشد بطوریکه حدود نصف جمعیت شهرستان را درخود جای داده است .

مسئولین محترم شهرستان واستان بدلایل معلوم ونامعلومی! با نادیده گرفتن اصل توسعه متوازن وبعضا بخشی نگری واحیانا منفعت طلبی ! علیرغم علم واذعان به کمبودات ونارسائیهای متعدد این بخش پرجمعیت درحوزه های گوناگون بعضا منابع،  فرصتها وامکانات شهرستان واستان رابه صورت ناعادلانه بین بخش هاوشهرهای بشاگرد توزیع وتقسیم می نمایند وبا این شیوه غیرصحیح زمینه نارضایتی عمومی بخش هاوشهرها را فراهم وعلنا وعملا،خواسته یاناخواسته خودرا درمعرض خطای قصورو تقصیروخطای اختیارقرارمیدهند.  مصادیق اینگونه تصمیم سازی وتصمیم گیری تبعیض آمیز وناعادلانه درشهرستان بشاگرد متعدد بوده که شاید فعلا نیاز وصلاح بر بیان وافشای عمومی آن نباشد.اماشاهد این ادعای تلخ ولی واقعی، برمیگردد به تصمیم توام با اعمال نبود برخی! وتبعیض قائل شدن مسئولین عزیزفرمانداری بشاگرد درتخصیص فوق عادلانه 3دستگاه خودروحمل زباله  تخصیصی سازمان دهیاری های کشوردرشهرستان بشاگرد بطوریکه از3دستگاه اختصاص یافته به شهرستان بشاگرد2دستگاه به بخش نسبتا برخوردارمرکزی و 1دستگاه به بخش گافر  اختصاص یافت وبه بخش پرجمعیت گوهران هیچ سهمیه ای اختصاص نیافت .ضمن احترام به مردم شریف بخشهای گافرومرکزی واذعان وتائید به نیازواستحقاق دهیاری های آنها به وسایل نقلیه ،اما اصل این نوع توزیع غیرکارشناسی شده را ناعادلانه وتبعیض آمیزوحق کشی آشکاردرحق مردم بخش گوهران میداندوسئوال اساسی مردم وشوراهای اسلامی روستاهای بخش گوهران ازمسئولین شهرستان واستان اینست که 1-ملاک ومعیارومبنای تصمیم مسئولین درتخصیص وانت به دهیاری هاچی بوده که بخش گوهران ازسهمیه به حقش محروم شده است 2-آیادرتخصیص سهمیه ها آمارتعداد روستاها،  جمعیت روستاها وبخش ها،سابقه تاسیس دهیاری هرروستا، تعداددهیاری بخشهاووسایل نقلیه تخصیصی قبلی وموجودهربخش رامدنظرقرداده اید؟ اگرجوابتان به پرسش دوم مثبت وواقعی باشد یقینا بدانید که باآگاهی واهداف خاص اقدام به حق کشی درحق مردم بخش گوهران نموده اید3-با این شیوه غیرکارشناسی وغیرمنصفانه توزیع فرصتها وامکانات درشهرستان بشاگرد،آگاهانه وعامدانه دارید عدالت رابه پای رفاقت وسیاست دربشاگرد ذبح می کنید4-یقیناحق تظلم خواهی واعتراض رابرای مردم نجیب بخش گوهران محفوظ بدانید5-ازشورای بخش گوهران وشورای شهرستان بشاگرد  مصرانه میخواهیم تاحصول نتیجه مطلوب این مواردرا پیگیری وبه ما مردم گزارش دهند درغیراین صورت عموم مردم مصمم به پیگیری مسائل اینچنینی خواهند بود6 -ازجناب آقای سیدمصطفی ذوالقدر،سلاله پاک رسول الله ونماینده مردم شریف شرق هرمزگان درمجلس شورای اسلامی انتظار ودرخواست داریم به این قضیه ورودجدی کنندوازتضییع حق مسلم مردم جلوگیری نمایند .  امیداست با اجرای عدالت درکشور،روزبه روزبرحلاوت وشیرینی زندگی درسایه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دربین مردم افزون ومضاعف گردد.//بااحترام:جمعی ازمردم بخش گوهران شهرستان بشاگرد هرمزگان

تحصیل به چه قیمت؟!مسیر صعب العبوری که دانش آموزان بشاگردی طی می کنند

تعدادی از دانش‌آموزان روستای بیورچ بخش گوهران شهرستان بشاگرد از اول مهر تاکنون به علت نبود امکانات در رفتن به مدرسه مشکل داشته و قصد ترک تحصیل‌دارند.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، آموزش مناسب یکی از راه‌های اساسی پیشرفت جوامع محسوب می‌شود و تحصیل رایگان دانش‌آموزان در مدارس از مهم‌ترین اولویت‌های متولیان امر تعلیم و تربیت است، اما با این ‌وجود دانش‌آموزانی در مناطق محروم بشاگرد همواره در بی‌عدالتی آموزشی به سر می‌برند و با کمترین امکانات آموزشی مشغول به تحصیل هستند.

در برخی از روستاهای منطقه محروم بشاگرد به دلیل اینکه دانش‌آموزان باید مسافت طولانی برای رسیدن به مدرسه را طی کنند و از طرفی عدم فراهم بودن وسایل نقلیه مناسب و نداشتن هزینه رفت‌وآمد، در نهایت مجبور به ترک تحصیل و منحل شدن کلاس درس شده است.

آغاز ماه مهر؛ آغاز سال تحصیلی نویدبخش حضور در کلاس‌های درس، شیطنت کنار دوستان در مدرسه، فراگرفتن علم و طی کردن پله‌های ترقی است اما این داستان در بشاگرد متفاوت است؛ بار دیگر مدارس باز شد و فصل زمستان، طغیان رودخانه‌ها و خاطرات تلخ تحصیل زیر سایه سنگین محرومیت خاطر همه را مکدّر می‌کند.

 

رویاهایی که آب با خود برد

حادثه تلخ غرق شدن دانش‌آموزان دختر بشاگردی در رودخانه جگین که در تاسوعا و عاشورای حسینی سال ۱۳۸۷ رخ داد هنوز از خاطر مردم این منطقه پاک نشده است.

آب رویای پدر و مادرانی که فرزندان دلبندشان را برای تحصیل با هر مشقتی که بود به کیلومترها دورتر می‌فرستادند و بانوانی که شاید می‌خواستند با درس خواندن آینده خود و سرزمینشان را تغییر دهند  با خود برد.

پس از گذشت حدود یک دهه از این واقعه تلخ و اتفاقاتی که هرساله در ایّام مدرسه برای دانش‌آموزان مظلوم این منطقه رخ می‌دهد هنوز  اکثر جاده‌های بشاگرد مانند سابق به حال خود رهاشده است.

بوی ماه مهر

70دانش‌آموز روستای بیورچ بخش گوهران شهرستان بشاگرد که از اول مهر تاکنون به علت نبود امکانات آموزشی به مدرسه نرفته‌اند و قصد ترک تحصیل‌دارند . این امر درنتیجه عدم توجه مسئولان به مشکلات زیرساختی در این منطقه است.

دانش‌آموزانی که هرروز باید کیلومترها مسیر خاکی و پر از گردنه «بیورچ» به «تیدر» را با وانت‌بار طی کنند، رغبتی برای ادامه تحصیل ندارند و خانواده‌هایشان نیز با رفتن به مدرسه با آن‌ها مخالف‌اند.

اولیاء این دانش‌آموزان از روزهای بارانی، جاده‌های لغزنده و سختی کشیدن دلبندانشان زیر بمبِ باران می‌گویند و هرروز دلهره سالم برگشتنشان را دارند.

پرت شدن از وانت‌بار هنگام رفتن به مدرسه، تنفس گردوخاک جاده‌های خاکی، مدت‌ها پشت رودخانه منتظر ماندن و بی‌سرپناهی زیر قطرات سرد باران سهم دانش‌آموزان روستای بیورچ از خاطرات خوش دوران مدرسه است.

 

ترک تحصیل دانش‌آموزان روستای بیورچ بشاگردی

عضو شورای مردم بیورچ در خصوص نرفتن ۷۵ دانش‌آموز این روستا به مدرسه در سال جاری، اظهار کرد: نبود مدرسه در مقطع راهنمایی در روستا و مسافت طولانی تا نزدیک‌ترین مدرسه، باعث عدم حضور دانش‌آموزان از اول مهر تاکنون در کلاس‌های درس و ترغیب آن‌ها برای ترک تحصیل شده است.

حسن عید زاده در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: جای سؤال دارد که چرا روستایی با ۷۵۰ نفر جمعیت و 70  دانش‌آموز در مقطع راهنمایی، فقط یک مدرسه ابتدایی دارد و دانش‌آموزان برای تحصیل در مقاطع بالاتر باید کیلومترها راه را بپیمایند.

وی بابیان اینکه ۹۰ درصد دانش‌آموزان بیورچ پیش از ورود به دانشگاه ترک تحصیل می‌کنند، گفت: اکثر دانش‌آموزان روستا به‌ویژه دختران پس از پایان مقطع ابتدایی به دلیل نبود امکانات و خطرات رفت‌وآمدی تصمیم به ترک تحصیل می‌گیرند که این پدیده بسیار ناخوشایند است.

عید زاده با اشاره به مشکلات دانش‌آموزان و اولیاء آن‌ها در بحث رفت‌وآمد به مدرسه، بیان کرد: جاده‌های لغزنده و طغیان سیل براثر بارندگی  یکی از اصلی‌ترین مسائل بخش است که مشکلات فراوانی را به بار آورده است.

نماینده مردم بیورچ، افزود: در سال‌های گذشته طغیان سیل باعث شده دانش‌آموزان دختر روستا که از مدرسه به خانه بازمی‌گشتند تا پاسی از شب زیر باران پشت رودخانه منتظر بمانند تا در نهایت با استفاده از طناب آن‌ها را عبور دهند.

جاده‌های نامناسب زخمی کاری بر بدنه شهرستان بشاگرد

عید زاده بابیان اینکه وسیله نقلیه حمل دانش‌آموزان وانت سایپا است، اظهار کرد: جاده‌های این منطقه عموماً خاکی و پر از گردنه و پیچ‌های خطرساز است که تاکنون چندین تن از دانش‌آموزان در مسیر رفتن به مدرسه از ماشین به بیرون پرت شده‌اند.

عضو شورای روستای بیورچ، تصریح کرد: روستاهایی با تعداد جمعیت و دانش‌آموز کمتر مدرسه راهنمایی دارند اما پس از گذشت این‌همه سال و به بار آمدن مشکلات متعدد جای سؤال است که چرا حتی چند عدد کلاس درس کانکسی در اختیار دانش‌آموزان قرار نمی‌دهند تا در آرامش به تحصیل بپردازند.

وی یادآور شد: در همین روستا مدرسه شش کلاسه ابتدایی وجود دارد که می‌توان نوبت مخالف آن را به راهنمایی در صورت تأمین نیروی آموزشی اختصاص داد.

عید زاده خاطرنشان کرد: در تعجبیم از مسئولانی که خود بارها در این مسیر تردد کرده‌اند و با خطرات آن آشنا هستند اما قدمی برای بهبود آن انجام نمی‌دهند و انتظار داریم هرچه سریع‌تر با برقراری عدالت آموزشی، تحصیل بی‌دغدغه و همراه با آرامش را برای آینده‌سازان این سرزمین فراهم آورند تا شاهد پدیده ترک تحصیل در سطح شهرستان نباشیم.

 

عدم وجود مدارس در مناطق محروم بشاگرد و وجود مدارس تخریبی وضعیت نگران‌کننده‌ای در زمینه تحصیل دانش‌آموزان این شهرستان به وجود آورده که ضرورت دارد مسئولان مربوطه برای فراهم کردن فضای آموزشی، بازسازی و بهبود شرایط فیزیکی اقدامات جدی انجام داده تا بسترهای لازم برای باسواد شدن دانش‌آموزان بشاگردی فراهم شود.

در همین خصوص رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان بشاگرد گفت: طبق قانون تا ظرفیت کلاس‌ها در روستاها به حدنصاب نرسد امکان ایجاد مدرسه و اختصاص معلم نداریم.

عبدالرضا روشن‌ضمیر در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: روستای بیورچ هم‌جوار روستای تیدر است که این روستا به‌صورت مدرسه روستا مرکزی اداره و روستاها اطرافش را بر عهده دارد.

وی بابیان اینکه در روستای بشاگرد مینی‌بوس اجاره‌ای و کرایه چندانی وجود ندارد، تصریح کرد: به‌طورکلی چهار مینی‌بوس کرایه‌ای را برای بخش مرکزی شهرستان بشاگرد در نظر گرفته‌ایم البته اگر مینی‌بوس هم بود تفاوتی نداشت زیرا امکان تردد در آن مسیر برای این نوع خودرو وجود ندارد.

روشن‌ضمیر با اشاره به اینکه در سال جاری 14 وانت نیسان برای جابه‌جایی دانش‌آموزان را حذف کردیم، اضافه کرد: در حال حاضر در روستای تیدر در حال ساخت مدرسه شبانه‌روزی دخترانه هستیم که 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و سال دیگر کلنگ مدرسه پسرانه شبانه‌روزی در تیدر به زمین زده خواهد شد.

رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان بشاگرد بابیان اینکه طبق قانون برای ایجاد مدرسه و اختصاص معلم در روستایی باید در سامانه ثبت‌نام 60 نفر پس یا 60 نفر دختر ثبت‌نام کرده باشند، افزود: کل دانش‌آموزان ثبت‌نامی این روستا در سامانه 39 نفر شامل 19 دختر و 20 پس است که در فضای مجازی از 75 دانش‌آموز نام‌برده شده است.

وی اضافه کرد: براساس کد ملی این پایش صورت گرفته است و سایر دانش‌آموزان مطرح‌شده در قلعه قاضی، بندرعباس و سایر مناطق در حال تحصیل هستند و اینکه گفته می‌شود 75 نفر دانش‌آموز به روستای تیدر برای تحصیل می‌آیند صحیح نیست.

روشن‌ضمیر بابیان اینکه طبق قانون تا این ظرفیت به حدنصاب نرسد امکان ایجاد مدرسه و اختصاص معلم نداریم، تصریح کرد: امیدواریم با ایجاد مدارسی شبانه‌روزی در روستاهای مرکزی مشکل افت تحصیلی و عبور و مرور دانش‌آموزان از روستاهای هم‌جوار را کاهش دهیم.

رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان بشاگرد در پایان گفت: مسیر روستای بیورچ تا تیدر نیز توسط اداره کل راه و شهرسازی زیرسازی شده و به دنبال اعتبارات لازم برای آسفالت آن هستند تا مشکل تردد دانش‌آموزان برطرف شود.

 

به گزارش ایسنا، امید است مسئولان مربوطه در سطح استان با توجه بیشتر به شهرستان بشاگرد و جذب اعتبارات مناسب، بتوانند به ایجاد مدارس شبانه‌روزی و بهسازی مسیر تردد اقدام کنند تا فرزندانی که حتی به کانکس هم برای محل تحصیل راضی هستند با تزریق اعتبار دولتی از ترک تحصیل صرف‌نظر کرده و روانه مدرسه شوند تا با آرامش و فراغ بال بیشتر و بهتر به تحصیل و فراگیری علم و دانش در این خطه از ایران اسلامی بپردازند.

 

 

یاداشت

✍️یاداشت

با وجود این‌که جمعیت روستایی شهرستان بشاگرد نسبت به جمعیت شهری آن بیشتر است، بسیاری از جوانان روستایی از داشتن حداقل امکانات و فضاهای ورزشی محروم هستند.
در بسیاری از روستاها فضاهای ورزشی وجود ندارد و با وجود انواع وعده‌ها هنوز سرانه ورزشی موجود این روستا ها مطلوب نیست و با استانداردهای موجود فاصله زیادی دارد.

کمبود فضاها و امکانات ورزشی به عنوان یکی از مهم‌ترین معضلات موجود در روستاهای شهرستان به شمار می‌رود و به وضوح می‌توان این مشکل و تأثیر مستقیم آن را بر مهاجرت به شهرها مشاهده کرد.
روستاییان با توجه به پیشرفت فناوری، انتظار دارند بتوانند در محیطی زندگی کنند که علاوه بر وجود امکانات اولیه، سطح خدمت‌رسانی افزایش یابد و امکانات رفاهی و ورزشی در روستاها وجود داشته باشد. متاسفانه نبود اعتبارات کافی برای تکمیل این پروژه‌ها باعث شده تا حضور دانش‌آموزان در مسابقات ورزشی در سطح کشور کمرنگ باشد و نتوانند مقام‌های درخور شاء شهرستان را کسب کنند. خلاء نبود زمین چمن آنجا خود را نشان می دهد، دانش آموزی که تا به حال زمین چمن ندیده مسلما در آنجا هم بازی سختی خواهد داشت. این شهرستان در زمینه های ورزشی استعدای های بالقوه ای دارد که متاسفانه زیرساخت های لازم مورد نیاز در منطقه وجود ندارد که این امر کمی برای جوانان سخت و دشوار است، مسئولین بشاگرد بایستی دست به دست هم دهند تا موقیعت و جایگاه ورزشی جوانان شهرستان بخصوص روستاهارا ارتقاء بخشند. امروزه ورزش از مولفه هاي اساسي و مورد توجه در سلامت هر جامعه ای محسوب مي شود كه در اين راستا نيز نيازمند توجه و اعتبار بخشي توسط مسئولان است.
مسئولین به خاطر سیاسی بازی ورزش را خراب نکنند و برای رسیدن به اهداف خود به مردم و به خصوص ورزشکاران وعده های توخالی ندهند، جوانان شهرستان بشاگرد استعدادهای بالقوه ای دارند ولی متاسفانه به خاطر نبود باشگاه های ورزشی مناسب و امکانات ورزشی نمی توانند پیشرفت کنند.
روستاهای پر جمعیت درشهر وبشنو شهرستان بشاگرد بخش گوهران است که مشکلات بسیاری اعم از نبود امکانات ورزشی دست و پنجه نرم می کند، امکاناتی که نبودش باعث افزایش آسیب‌های اجتماعی شده است چراکه جوانان و نوجوانان این روستا نمی توانند اوقات فراغت خود را به ورزش بپردازند. جوانان ورزشکار روستاهای درشهر وبشنو و بقیه روستاهای حوزه درآبسر همواره از کمبود امکانات ورزشی رنج می برند و درک عمق محرومیت و فقر امکانات ورزشی در این روستا تنها با حضور مستقیم مدیران و مسئولان استانی میسر است. مشکلات ناشی از عدم امکانات مناسب سبب شده انگیزه و رغبت ورزشکاران این روستا روز به روز کم‌تر شود.
روستاهای محروم و با استعداد ورزشی به ویژه شهرستان بشاگرد که از توانمندی‌ها و ظرفیت های فراوان ورزش برخوردار است باید مورد توجه ویژه دولت قرار گیرد.
با سپاس. صالحی زاده
کانال ندای بشاگرد👇
https://telegram.me/bashagard88

مطاللی از داریوش حسن زاده


مطالبی از جناب داریوش حسن زاده
#سوال
#بشاگرد

👇🏻ایا دانش اموزان بشاگردی اول مهر را با خطر بی تدبیری مسئولین شروع خواهند کرد؟؟؟

✅خبر واژگون شدن اتوبوس دانش آموزان دختر در مسیر بندرعباس به داراب که منجر به مرگ هفت دانش آموز، و دونفر از همراهان آنها و زخمی شدن بیش از سی نفر عید قربان هرمزگان را تبدیل به جمعه ای پر از خون کرد واین غم عظیم و فراموش نشدنی همیشه در تاریخ هرمزگان ماندگار خواهد بود و دل همه ی هرمزگانیان را کباب نموده است.
حال عده ای بی‌توجهی راننده را مقصر اصلی این حادثه خونین میدانند با وجود اینکه این حادثه مقصرین زیادی دارد که در این بیانیه نیازی نمیدانم دنبال مقصر بگردم چون منطوق بحث من چیز دیگری میباشد.
حال در این حادثه خونین هرمزگان تسلیت های مقامات عالی رتبه کشوری و همچنین استانی و شهرستانی لحظه به لحظه به چشم میخورد با وجود اینکه اگر برنامه دقیق تر و همچنین تدبیری میشود نیاز به این تسلیت ها و سیاه نمایی ها نبود

✅همشهریان هرمزگانی به گوش باشید خطر بعدی تصادفات جاده ای،دانش اموزان بشاگرد را تهدید میکند
مدیران ارشد کشوری و استانی تدبیری در این زمینه بیندیشید که دوبار در هرمزگان ازمون و خطا جایی ندارد،هرساله به دلیل نامناسب بودن راهای مواصلاتی روستایی در بشاگرد عده ی زیادی جان خود را از دست داده اند و میدهند

✅حال با توجه به نزدیک شدن بازگشایی مدارس نگرانی والدین دانش اموزان بشاگردی دو چندان شده است.
جناب مدیر کل اموزش و پرورش استان هرمزگان و جناب وزیر اموزش و پرورش اگر نمیدانید،بدانید به علت سرویس های نامناسب نگرانی والدین دانش اموزان در این جادهای پرخطر چندین برابر شده
و حرف دلشان این میباشد که با وجود چنین جاده ای و عدم رفاه و نداشتن سرویس استاندارد ما باید سال تحصیلی را با کلی استرس و دلهره شروع کنیم و تا پایان سال تحصیلی به خاطر فشارهای روانی بابت این مسئله ارامش روحی نداریم و لحظه به لحظه احساس خطر میکنیم
امید میرود که مسئولین ذی ربط و مربوطه برای رفع چنین معضلاتی در بشاگرد چاره ای بیندیشند و این خطرات که هم دانش اموزان و هم خانواده دانش اموزان بشاگردی را تهدید میکند؛ را رفع نمایند

✅بدانید پیشگیری بهتر از درمان میباشد و حال دیگر در هرمزگان جای ازمون و خطایی وجود ندارد،

✍🏻 #داریوش_حسن_زاده

https://telegram.me/FutureofUnion

کانال ندای بشاگرد

https://t.me/bashagard88

روستاهای بشاگرد بدون جاده مناسب

 

 اینجا یکی از جاده های مواصلاتی شهرستان بشاگرد است، جاده ای که به یکی از روستاهای پرجمعیت بشاگرد ختم میشود

میگویند بشاگرد تغییرات چشمگیری در زمینه توسعه و آبادانی داشته، تغییراتی که شاید گرهی از مشکلات مردم روستاها را بگشاید،

ضمن اینکه یکی از اساسی ترین نیاز مردم روستاها بهرمندی از یک جاده مناسب است که متاسفانه با وجود این همه شعار تاکنون این نیاز روستاییان بشاگردی محقق نگردیده و همچنان با این مشکل دست و پنجه نرم میکنند.

کمتر از 20 درصد روستاهای بشاگرد از جاده آسفالته بهرمند هستند و 80 درصد روستاهای آن از جاده های ناهموار و خاکی و صعب العبور استفاده میکنند که خطرات زیادی را در پی دارد و هر ساله به دلیل  نامناسب بودن راه های مواصلاتی روستایی نفرات زیادی جان خود را از دست میدهند.

با توجه به نزدیک شدن بازگشایی مدارس، نگرانی والدین دانش آموزان روستاها از استفاده سرویس های نامناسب در این جاده های پرخطر دو چندان شده و میگویند با وجود چنین جاده های نامناسب هر ساله ما باید سال تنحصیلی را با کلی استرس و دلهره با پایان برسانیم.

امید میرود که مسئولین مربوطه برای رفع چنین معضلات و مشکلات  کمر همت را ببندند و این خطرات بسیار جدی را از پیش روی روستاییان خصوصا دانش آموزان بردارند.

حادثه در مسیر بشاگرد به قلعه گنج

با عرض تاسف با خبر شدیم که یک دستگاه وانت بار از روستای بیورچ بشاگرد در مسیر بشاگرد به قلعه گنج در حوالی روستای پشت سر ،دچار حادثه میشود که متاسفانه یک نفر از سرنشینان آن در دم جان خود را از دست میدهد و یک نفر دیگر راهی بیمارستان میشود که حال آن وخیم گزارش شده است.
به کانال ندای بشاگرد بپیوندید👇
https://telegram.me/bashagard88

آشنایی با شهرستان بشاگرد

اطلاعات عمومی شهرستان بشاگرد:

 

اطلاعات عمومی شهرستان بشاگرد:
شهرستان بشاگرد : نام شهرستانی است در استان هرمزگان در جنوب ایران با مساحت 9209.62 کیلومترمربع است. مرکز آن شهر سردشت می باشد. جمعیت شهرستان بشاگرد طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1390، برابر با 40007 نفر بوده است. بشاگرد منطقه ای است وسیع در عرضِ جغرافیایی ۲۶ درجه و ۴۵ دقیقه و محصور بینِ استان های هرمزگان و کرمان و سیستان و بلوچستان است. آب و هوای گرم، تپه ماهورهای آب رفتی، پوششِ گیاهی فقیر .و بیش از هشتاد هزار نفر جمعیت که در این منطقه پراکنده شده اند.
این شهرستان دارای سه بخش: گافروپارمون- مرکزی- گوهران میباشد
دارای دو شهر: سردشت- گوهران
بشاگرد شش دهستان با نامهای: پارمون- جگدان- درآبسر- سردشت- گافر- گوهران، دارد
رشته کوه بشاگرد در شهرستان جاسک به شکل عدد هشت قرار گرفته و دو رشته کوه نسبتا متمایز را به نام های رشته کوه بشاگرد شرقی و رشته کوه بشاگرد غربی پدید آورده است بلندترین قله آن به نام «کوه مهراب» در دهستان بشاگرد غربی شهرستان با ارتفاع ۲۰۴۶ متر قرار گرفته است.
رودخانه جگین: یکی از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است. رودخانه جگین از کوه های بشاگرد سرچشمه می گیرد و با پیوستن چند رودخانه دیگر از جمله رودخانه های بخش های درابسر و گوهران، به دریای عمان می ریزد. آب این رودخانه شیرین است و در هنگام بارندگی یا رگبارهای کوتاه مقدار قابل توجهی از آب شیرین این رودخانه به دریا سرازیر می شود..

به کانال ندای بشاگرد بپیوندید
https://telegram.me/bashagard88

باز عقرب جان یک بشاگردی را گرفت

 

  متاسفانه باخبر شدیم که روز چهار شنبه۹۶/۵/۲۴ مادر دو شهید،  بنام خانم وطن خواه در روستای دهندر شنبه در گافر بشاگرد دچار عقرب گزیدگی میشود که با مشاهده این اتفاق نزدیکان بیمار بلافاصله وی را راهی بیمارستان سردشت میکنند

با کمک ها و درمان اولیه در بیمارستان سردشت بلافاصله آن را به بیمارستان میناب اعزام میکنند که متاسفانه بامداد جمعه جان خود را از دست میدهد

این در حالی است که امکانات کافی در بیمارستانهای شرق استان به حدی ضعیف است که در سال چندین نفر به دلیل عقرب گزیدگی و عدم وجود امکانات اولیه در بیمارستانها جان خود را از دست میدهند.

خسارات به دامداران بشاگردی از  سوی پلنگ

همه میدانیم که بشاگرد یک منطقه کوهستانی است، منطقه ای که در دوران قدیم بیشتر مردمانش به شغل کشاورزی و دامداری  مشغول بودند و در حال حاضر با وجود خشکسالی های چندیدن ساله، خسارات زیادی به دامداران و کشاورزان وارد شد و بیش 80 درصد دام ها و حتی کشاورزی  آنها از بین رفت.

ادامه نوشته

مهاجرت مردم روستای اهون بشاگرد به  شهرستان های همجوار به علت وجود مشکلات فراوان

 

صابر حسن زاده عضو شورای اسلامی روستان اهوان از مشکلات موجود این روستا میگوید

 حسن زاده میگوید روستای اهون و‌گروغ با مشکلات عدیده ای مواجه هستند،

ایشان میگوید روستاهای اهون و‌گروغ  باقطعی شبکه های تلوزیونی دیجیتال مواجه است، میگوید این روستاها از یک جاده مناسب برخوردار نیستند، پایین بودن سرعت اینترنت یکی دیگر از مشکلات این روستا را بیان میکند.

ادامه نوشته